דיקור סיני לפוריות

דיקור סיני

רפואה סינית – פוריות – הריון

רפואה סינית – פוריות – הריון
החל מתחילת התרבות הסינית , הם פיתחו תובנות בקשר לפריון ולעקרות. ידע רב הצטבר מאז בנושא ומאפשר טיפול בנושא הפריון והעקרות של נשים וגברים.
הטיפול כולל דיקור בנקודות נבחרות, בדיקת אורחות החיים, התייחסות לתזונה, צמחי מרפא תואמים והתייחסות פסיכו-רוחנית לתהליך. ניתן לטפל במקביל לתהליכי הטיפול השונים במערכת הקונבנציונלית. הטיפולים ברפואה הסינית מחזקים את הגוף, משפרים את זרימת הדם והאנרגיה ובכך מגבירים את אחוזי היקלטות העובר ומקלים על תופעות לוואי של הטיפול הקונבנציונאלי.
הטיפולים מאפשרים להורים ולעובר דרך יותר הרמונית ויותר זורמת.
בתחילת ספר הרפואה הסינית הקלאסי שנכתב לפני 2300 שנים, 'ספר השאלות הפשוטות של הקיסר הצהוב', שואל הקיסר מדוע האנשים בתקופתו אינם יכולים להביא ילדים החל מגיל מסוים. האם זה בגלל עייפות החומר ותשישות הרוח או שכך הן דרכי הגורל. כבר בתחילת ספר זה הקיסר מתעניין בנושא הפריון והעקרות. תשובת הרופא כוללת שני היבטים. בהתחלה הוא מפרט את אורח החיים הנדרש כדי לחיות חיים ארוכים ופוריים הכולל הליכה בדרך הישר, התמסרות לחוקי הטבע, חיים הרמוניים תוך תרגול מתמיד, אכילה במידה, עבודה ומנוחה לסירוגין. בהמשך הוא מסביר אודות מחזורי החיים של הגבר והאישה הקשורים למערכת הגדילה והרבייה שלהם. מחזורי הגבר הם של 8 שנים ואילו זה של האישה הם בני 7 שנים. תשובה זו מאירה את ההתייחסות לנושא באופן מעשי [דרך התנהגות לזוגות הרוצים להביא תינוק לעולם] ובאופן תאורטי [הבנת הפיזיולוגיה בעזרת הנומרולוגיה].
במאות ה-3 וה-6 לספירה נכתבו ספרי רפואה נוספים שהתייחסו לעקרות ראשונית [ המכונה 'חוסר ילדים' ] ומישנית [ המכונה 'הפסקת השושלת'].
הם הכירו בעקרות שמקורה באשה או בגבר. בספר רפואה מהמאה ה-15 נאמר "כאשר לאשה אין ילדים, צריך לבדוק גם את המצב הפיזי של הגבר.
כאשר הכליות ריקות והחיוניות חלשה , ההפריה בלתי אפשרית" . הסינים הקדמונים הכירו במספר סיבות עיקריות : חולשה מולדת של האיברים הפנימיים , פתולוגיות שנרכשו במשך החיים, מיומות בשחלות וחסימה פנימית באיברים . סיבות אילו מתבטאות בחולשת הכבד, הכליות והטחול וכתוצאה מכך
נוצרת ליחה פנימית והחום בדם מתעצם .

מיליארד וחצי סינים החיים כיום מהווים אישור להבנתם את הנושא הן מבחינה עיונית והן מבחינה מעשית פראקטית !