דרכים להעצים את השלווה בגינה

גינה ביתית

אם שגרת יומכם לחוצה ואינטנסיבית, חשוב שתפנו זמן בלו"ז העמוס שלכם להתרגעות ולמנוחה. במידה ואין לכם כרגע תקציב בשביל לצאת חופשה, תמיד תוכלו לנצל את הגינה שלכם בשביל להשיל את כל המתחים, להשתחרר ולהתחדש באנרגיות. הטבע, ציוץ הציפורים והאוויר הצח עושים נפלאות לנפש ולגוף. גם בחורף ובגשם תוכלו לשבת תחת סוככים וליהנות מאוויר צלול.

ישנן דרכים שבאמצעותן תוכלו אף להעצים את השלווה הקוסמית בגינתכם. הנה כמה הצעות:

פעמוני רוח – פעמוני רוח אינם יקרים כלל והם מפיקים מוסיקה קסומה ועדינה, שמשרה שלווה ורוגע. יש לתלות אותם במקום שבו הרוח נושבת וליהנות מהמוסיקה המתוקה שלהם. בנוסף לצלילים היפים, הם יפים במיוחד ומשמשים כאביזר נוי יפהפיים עם מראה מיסטי.

מזרקת מים – מזרקה כזו אמנם כרוכה בהוצאה כספית לא קטנה אך התועלת שלה רבה. צלילי המים ינעמו לאוזנכם וירגיעו אתכם כמו מטה קסמים. תרגישו קרובים יותר לטבע, רגועים יותר ונינוחים יותר. רחש המים יסלק את כל המחשבות המטרידות מראשכם ויעמעם קולות רקע מסביב.

בריכת דגים – במקום מזרקה (או בשילוב עימה) תוכלו לבנות בגינתכם בריכת דגים. אין מראה מרגיע יותר מדגים שמשייטים בעצלתיים במים. כמובן שיש לקחת בחשבון, כי בריכה כזו מצריכה תחזוקה רבה.

ערסל –  ערסל אינו הוצאה גדולה ואפשר לרכוש אותו בכל חנות של "עשה זאת בעצמך". יש האומרים כי נדנוד הערסל מעורר בנו זיכרונות רחוקים מימי ינקותנו, כשהתנדנדנו בעריסה.

מתקנים לציפורים ופרחים שמושכים פרפרים – רכשו מתקנים מיוחדים לציפורים וכך תוכלו למשוך אותן לגינה שלכם וליהנות משירתן המתוקה, כשתשבו בחוץ. תוכלו גם לגשת למשתלה ולרכוש פרחים מיוחדים שפרפרים אוהבים ובכך ליהנות מהיופי והחינניות שלהם.

פינת ישיבה אוריינטלית – רוב האנשים מחזיקים בגינתם כסאות פלסטיק גבוהים, שלא נוח כלל לשבת עליהם. התחושה מזכירה ישיבה מול שולחן במשרד, עם גב נוקשה.

מה דעתכם לרהט את גינתכם בפינת ישיבה נמוכה וקרובה לאדמה, בסגנון אוריינטלי? תוכלו לרכוש פינת ישיבה מחומרים טבעיים כמו במבוק או קש. מקמו אותה במקום מוצל, תחת סוככים. הניחו לידה מחצלת ופזרו עליה כמה כריות ישיבה רכות ונוחות. אם התקציב שלכם צנוע יותר, תוכלו להסתפק ברכישת כסאות ים נוחים ונמוכים ושולחן פשוט.

דק – הדק הוא יקר ולכן הוא מיועד למשקיענים שבלבד. מראה העץ של הדק יהפוך את הגינה שלכם לגן עדן עלי אדמות. העץ משרה אווירה חמימה, מרגיעה ונעימה.

ג'קוזי – אם אתם באמת רוצים להירגע ומוכנים להשקיע בכך, ג'קוזי הוא בדיוק בשבילכם. זו דרך נפלאה להביא אליכם הביתה את חופשת הספא.