הבחירה בין שירותי ביובית לשירותי אינסטלטור

בור ספיגה

אנשים רבים זקוקים לשירותי אינסטלציה, בין אם מדובר בבעיה בדירתם הפרטית ובין אם מדובר בבעיה שמקורה דווקא בביוב הציבורי. ללא ספק כך או כך, מדובר בבעיה מטרידה ולא נעימה הנובעת מסתימת צינורות. איך מתמודדים עם הבעיות האלה? מתי משתמשים בשירותי אינסטלטור, מתי מספיק להשתמש בפומפה או בנוזל פתיחת סתימות, ומתי אין ברירה אלא להזמין שירותי ביובית? המאמר הבא ינסה לעשות לכם קצת סדר בדברים:

בעיות אינסטלציה פרטיות

סתימת הצינורות הנפוצה ביותר היא בדירות מושכרות, שלרוב גם אם הן משופצות ונראות טוב יחסית, הרי שהצנרת שלהן מיושנת ומוזנחת, ומהווה מועד לפורענות. הסתימה גורמת לכיור בחדר האמבטיה, במטבח, בחדר השירותים להיות מוצפים. לחלופין היא גורמת לאמבטיה, לדוש, למכונת הכביסה או לשירותים עצמם פשוט לחדול מלפנות את המים. במקרים כאלה אנו נעזרים לרוב בפומפה הידנית או בחומרי ניקוי המיועדים לפתיחת סתימות. בדרך כלל ניתן להיעזר בציוד זה ולהימנע מלהרים טלפון לשרברב ובטח שאין צורך להזמין שירותי ביובית לצורך שאיבת ביוב. אבל יותר חשוב ציוד זה עוזר לנו להימנע מלשלם לא מעט כסף על שירותים אלה.

בעיות אינסטלציה ציבוריות

לפעמים הצנרת הציבורית שמול ביתנו נסתמת. הסימן הראשון לכך הוא ריח נוראי שמתפשט לכל אורך הרחוב שלנו. לאחר פרק זמן של ימים או שעות, הביוב עולה על גדותיו בגלל שכל הנוזלים נתקעים ולא מסוגלים לזרום דרכו הלאה בצנרת. הרחוב הופך למוצף ומסריח. למרות מטרד זה אנשים לא ממהרים לקחת אחראיות ולהזמין אינסטלטור מקומי על מנת לפתור את הבעיה. הסיבה לכך היא שלא תמיד ברור למי לפנות ואם זה באחריות השכנים או באחריות העירייה לטפל בבעיה ולשלוח שירותי ביובית.

האם כדאי לפנות למוקד העירייה או להזמין שרברב בעצמכם?

בגלל ההשתהות בטיפול הבעיה, לעיתים תושבי הרחוב מוצאים את עצמם מדלגים בין השלוליות שהביוב יצר בדרכם אל העבודה ובדרכם בחזרה ממנה. רק לאחר שהריח הופך לבלתי נסבל, אחד השכנים לוקח יוזמה, מתקשר למוקד העירוני (106) ומגלה שאם אף אחד לא יקרא לשרברב, העירייה תשלח אחד תוך עשרה ימים. אמנם הבעיה נראית קרובה לפתרון, אבל חשוב שתענו על השאלה הבאה לעצמכם: האם אתם מעוניינים בנזק תברואתי שעלול לגרום מחלות? האם לא עדיף לקרוא עוד היום לשרברב שיגיע עם ביובית למקור הבעיה ויבצע שאיבת ביוב שתשחרר את הסתימה?

בעיה אחרת, שנוצרת בעקבות פנייה לקבלת עזרה מהמוקד העירוני, היא שהאחריות הניתנת מטעם השרברב על התיקון שביצע היא לעשרה ימים בלבד. בתקווה שהתיקון יהיה טוב ואיכותי זה אולי נראה בסדר, אבל במידה והתיקון לא יחזיק מעמד תצטרכו שוב לקרוא לשרברב שיעניק לכם שירותי ביובית, ולהוציא סכום גבוה. אם תתארגנו ותשלמו ביחד לאינסטלטור, למשל בעזרת וועד הבית או וועד השכונה, תוכלו לקבל אחריות ארוכה יותר שיכולה לחסוך מכם לא מעט כסף.

האחריות הניתנת מטעם השרברב על התיקון שביצע היא לעשרה ימים בלבד. בתקווה שהתיקון יהיה טוב ואיכותי זה אולי נראה בסדר, אבל במידה והתיקון לא יחזיק מעמד תצטרכו שוב לקרוא לשרברב שיעניק לכם שירותי ביובית, ולהוציא סכום גבוה. אם תתארגנו ותשלמו ביחד לאינסטלטור, למשל בעזרת וועד הבית או וועד השכונה, תוכלו לקבל אחריות ארוכה יותר שיכולה לחסוך מכם לא מעט כסף.

כתבה זו הוגשה באדיבות:

מיסטר אינסטלטור בבאר שבע
איינשטיין, באר שבע, 8453105
055-991-2088
https://www.mrplumber.co.il