תכנון טיול – היעד : דרום אמריקה .

דרום אמריקה

יבשת דרום אמריקה מושכת טיילים ישראלים בצורה ייחודית, וככל הנראה מסיבות טובות. המגוון הרחב של החוויות, הנופים המשתנים, האנשים מכניסי האורחים, והמחיר האטרקטיבי של שירותים שונים ברוב חלקי היבשת, הופכים אותה למקום נוח ונעים לטיול, בייחוד לטיולים ארוכים כמו שהקהל הישראלי הצעיר מעדיף.

כשמתכננים טיול לדרום אמריקה, יש כמה מהלכים ראשוניים שיש לקחת בחשבון. דבר ראשון, חובה לעשות חיסונים לדרום אמריקה, בעיקר, אך ממש לא רק אם אתם מתכוונים לעשות טיול תרמילאים. נכון, מי שנוסע לחודשיים בבואנוס איירס אולי פחות צריך את החיסון, וגם אז, אי אפשר לדעת, ועדיף לדאוג לעצמכם מראש.

דבר שני יש לתכנן את הטיול היטב שכן היבשת ענקית, ומציעה כל-כך הרבה נקודות שאסור לפספס, שתכנון לקוי או לא מספיק זמן יגרמו לחלקכם תחושת החמצה. מומלץ לטוס לדרום אמריקה לפחות לשלושה חודשים. אם יש לכם חודש בלבד, ניתן לזהות אטרקציות יוצאות דופן, ולכוון אליהן לסיכול ממוקד.

אוטובוסים וטיסות – מישראל וביבשת

הביקוש הגדול של טיסות לדרום אמריקה, ובעיקר לארגנטינה וברזיל, יצר מענה רחב בשוק שממהר להגיב לדרישת הציבור. המחירים לטיסות מישראל ליעדים הנבחרים בדרום אמריקה שווים בהחלט, וכשאתם מחפשים מחירים אטרקטיביים, אל תשקיעו יותר מדי זמן בחיפוש עקר ברשת. שמרו את הזמן הזה במציאת טיסות פנים בתוך היבשת, דרך ספקים מקומיים. מחירי הטיסות ביבשת עצמה כה מגוונים ושונים, עד כי ניתן לחשוב כי מדובר בקנוניה. מי שמיטיב לחפש ולהתעניין יגלה כי טיסות הפנים יכולות להיות זולות במיוחד.

מי שמעדיף לראות את הנוף, לקחת את הזמן, ולרוב, לא תמיד, לחסוך סכום ניכר של כסף, יכול לבחור לנוע באוטובוס ברמות משתנות של אחת מהחברות הרבות. לזכותם של הדרום אמריקאים יאמר כי בתרבות התחבורה הציבורית הם עקפו אותנו, הישראלים, בסיבוב. מבט אחד על תור של אנשים בתחנת אוטובוס מקומית בבואנוס איירס יראה את ההבדל. הדבר נכון גם באיכות האוטובוסים, ורק תזכרו לעלות עם שמיכה, כי הם נוטים להפעיל את המזגן, ביום ובלילה, בחום ובקור.

טיסות הפנים – הפתעות

בדקו היטב לפני שאתם קונים טיסת פנים, שהתאריכים מדויקים ושכל הפרטים ממש מדויקים עד הפרט האחרון. לעיתים ניתן לרכוש באתר רק בספרדית, ולעיתים זה גם יותר זול, אך למרות שהממשק נראה מוכר וקל לתפעול, מספיק שטעיתם מעט במילוי הפרטים, ומצפה לכם הפתעה לא נעימה.

מעבר לכך, אם אתם עם מטען חורג, מה שטיילים ישראלים רבים נוטים לקחת איתם, או אפילו עם מטען כמו גלשן, בדקו עם חברת התעופה מה התנאים לפני שאתם רוכשים את הכרטיס. לעיתים, בייחוד במדינות ובחרבות הקטנות יותר, אך לא רק, יש תנאים מיוחדים והגבלות רבות, כולל על גובה הגלשן, שלא תדעו עד שתגיעו לפתח העלייה למטוס.