כיצד לבחור מזון איכותי לכלבים !

כלב

במאמר זה אציג בפניכם כמה כללים שיקלו עליכם כיצד לבחור מזון איכותי לכלב מתוך מגוון מזונות הכלבים הרב הקיים בשוק.

חנויות המחמד של היום עמוסות כל טוב, הכול כדי להעניק לכלבכם את הטוב ביותר.הרכישה העיקרית עבור הכלב בימי חייו תהיה מזון, כן, הכלב ימשיך לאכול כל ימי חייו.

בעבר היו בישראל מעט מאד סוגי מזונות כלבים ואילו היום השוק מלא ומתמלא במזונות מכל העולם.

במבחר כל כך גדול צריך להיעשות קצת סדר, וזה בדיוק מה שמאמר זה בא לעשות.

מאיפה מתחילים:

בשלב הראשון נתחיל מגיל הכלב ורמת הרגישות שלו.

 מזון כלבים איכותי יהיה לרוב לפחות עם הקטגוריות הבאות; גורים, בוגרים, מבוגרים, מופחת שומן, דגים/ כבש (עבור כלבים רגישים). אלו הן הקטגוריות הפופולריות המצויות לרוב במזון איכותי לכלבים.

מזונות כלבים אשר מיועדים רק לסוג אחד מגור ועד זקנה, יהיו לרוב מזונות כלבים זולים ופחות איכותיים, בעיקר בשל המרכיבים ומחקר בסיסי בלבד.

בשלב השני נסתכל במרכיבים. מזון איכותי לכלב יכיל מרכיב בשרי במקום הראשון והפחמימה שתתווסף לו תהיה לרוב אורז, במקרים של מזונות הוליסטיים ואיכותיים יותר הפחמימה תהיה מורכבת אף יותר כדוגמת גריסי פנינה.

בשלב השלישי נבחן את כמויות ההאכלה.

 לכל שק מזון כלבים מצורפת טבלת האכלה לפי משקל הכלב. ככל שמזון הכלבים איכותי יותר, כך תקטן כמות ההאכלה.

ככל שמזון הכלבים מנופח כמויות האכלה המומלצות יגדלו. בין מזון כלבים איכותי למזון כלבים בסיסי יכול להיות הבדל של 100- האכלה ליום. כמויות ההאכלה המצוינות במזונות הכלבים יכולות להעיד על איכות המזון ולתת לנו מושג לכמה ימים מתאים השק אותו אנו רוכשים.

בשלב הרביעי נקבעת טעימות והתאמת המזון לכלב. מזון כלבים איכותי ככל שיהיה עשוי להיות פחות טעים לכלבים מסוימים.

גם אם מזון הכלבים נחשב למזון כלבים טעים במיוחד ייתכן שכלבך הבררן יחשוב אחרת, במקרה כזה יש לבחון את החלופות השונות. נוסף על כך יש להסתכל איך הכלב מגיב למזון, האם היציאות משתנות והאם הוא נראה רעב במיוחד או שבע מכמות האכלה המומלצת. כל אלו עשויים להצביע יותר על הטעם האישי של כלבך ולאו דווקא על איכות המזון.

התאמת המזון לטעמו של הכלב חשובה יותר מכל, אין להרעיב כלב אלא פשוט להחליף את שק האוכל שנרכש בחנות החיות לשק שיעשה לו את הטוב ביותר.

לסיכום, מזון לכלבים עשיר מאד, ישנם סוגי מזונות רבים בשוק והבחירה לשמחתנו היא מבין מזונות טובים. כללים פשוטים אלו יכולים להקל עלינו כשאנו באים לקנות לכלבינו מזון כלבים איכותי.