פרסום וקידום בגוגל

קידום בגוגל

פרסום בגוגל ADWORDS


 
השינוי הבולט בעולם הפרסום בשנות האלפיים, הגיע , באופן מפתיע, לא מחברות הפרסום אלא דווקא מכלי אינטרנטי שהשתלט במידה מה על המדיה החדשה, והכוונה כמובן לפרסום בגוגל, או יותר נכון לגוגל אדוורדס.

לפני שנסביר מעט כיצד הפרסום הזה עובד ומדוע הוא שונה ממערכות פרסום אחרות שקיימות בשוק, נציג בפניכם מעט נתונים כדי לסבר את האוזן על גודל השוני. הפרסום בגוגל מגיע ל16 מיליארד דולר רווח, קרוב לתשעים אחוז מהחיפושים בעולם נערכים דרך גוגל (בישראל מבקרים באתר יותר משלוש מיליון איש בשבוע). במילים אחרות, החשיפה לפרסום באינטרנט בכלל, ובגוגל בפרט הוא עצום.

כיצד מתבצע פרסום בגוגל?

לפרסום בגוגל יש מספר שלבים, בסופם נסביר מה היתרון של פרסום בצורה כזו על פני שיטות פרסום אחרות.
שיטת הפרסום על פי גוגל אדוורדס, נקראת גם קידום ממומן, או PPC(pay per click). הרעיון הוא פשוט, בעל העסק מחפש בגוגל ADWORDS, ביטויים שמתאימים לעסק שלו, נגיד אם העסק שלנו עוסק במכירת ציוד משרדי, אז הוא מחפש ביטויים פופולאריים בתחום: ציוד משרדי, ציוד למשרד, עטים וכו'
החיפוש מתבצע על ידי חיפוש במדינה ובשפה אליה הוא מכוון. אחרי שהוא מוצא את הביטוי המתבקש, הוא בודק כמה משלמים עבור קליק אחד בביטוי. ככל שיש יותר תחרות בתחום, כך התשלום על הביטוי יהיה גדול יותר. בעל העסק יציע במכרז את הסכום אותו הוא מוכן לשלם על אותו ביטוי. ככל שהוא יסכים לשלם יותר, כך הוא יזכה לפרסום במקום גבוה יותר.
נחזור לדוגמא שלנו, אם על ביטוי כמו ציוד משרדי גוגל טוען שהתשלום הוא כ- 2 דולר לקליק. יכול בעל העסק להציע יותר, ואז כשמחפשים "ציוד משרדי" בגוגל, הוא יופיע ממוקם גבוה יותר מאשר עסקים אחרים שהציעו סכום יותר נמוך ממנו. הדבר לא לגמרי נכון מפני שגוגל גם משקלל את הרלוונטיות של המודעה ואת כמות הלחיצות עליה – כלומר, רק לשלם יותר כסף מהמתחרה הבא שלך, לא מבטיח לך את המקום הראשון.
כעת, בעל העסק ישלם את הסכום שהוא הציע, על כל קליק שגולש הקליק על הביטוי שלו. מצד שני , בעל העסק לא ישלם דבר אם לא יקליקו על הביטוי שלו. לכן קוראים לזה PAY PER CLICK.

יתרונות מול חסרונות של פרסום בגוגל :

מיקוד – כל הרעיון בגוגל, הוא להיות ממוקד. לכן בעל העסק אמור לחפש ביטוי ספציפי שקשור אליו. אז כל גולש שיחפש משהו בתחום שלו, יראה אותו.
נחזור לדוגמא שלנו, בעל עסק שמתעסק בציוד משרדי, יפרסם בביטוי הספציפי אותו אנשים מחפשים (שבו בעל העסק רוצה להופיע). המיקוד נוגע גם לתחום המדויק (כולל   
תתי-תחומים: לדוגמא להפנות גולשים שחיפשו "עטים" לעמוד באתר שמציע עטים וכו') וגם לאזור גיאוגרפי לדוגמא : החנות ממוקמת בתל-אביב ואני מתעניין בעיקר בחיפושים: "ציוד משרדי בתל אביב".
 פרסום באתרים – גוגל מאפשר לא רק ליהנות מפרסום בגוגל עצמו, אלא גם באתרים שקשורים לתחום, למשל מדריכי עסקים, פורטלים, מנועי חיפוש ואפילו עסקים פרטיים
שמוכנים לפרסם באתרים שלהם. כך נהנה בעל העסק מפרסום נרחב יותר, זול יותר והרבה יותר ממוקד
כדי לסבר את האוזן, בעל עסק שמפרסם במקומון או בעיתון, אומנם זוכה לחשיפה גדולה, אך לא יגיע לקהל ספציפי שמחפש את התחום שלו. לעומת זאת אם אותו בעל עסק
יפרסם באמצעות גוגל, הוא יופיע רק במקומות ספציפיים שקשורים לתחום שלו.
 מהיר יותר – פרסום בגוגל, עולה לאוויר תוך כמה שעות ומאפשר לבעל העסק לקצר תהליכים. במקום לעבוד כמה שבועות על קידום האתר, הוא יכול להגיע ישירות לעמוד הראשון ולמקום הראשון בגוגל.
 
מחירים – מחיר הפרסום כמובן תלוי בתחום ובכמות הפרסום – אבל המחירים לקליק מתחילים מ10 אג' ונעים צפונה. עסק בהחלט יכול בתקציב של פחות מ1000 ש"ח 
לחודש לקבל מענה סביר וזרם לחיצות קבוע (לא מדויק בתחומים תחרותיים בהם הסכומים גבוהים פי כמה).
 מעקב- גוגל נותן לבעלי העסקים שמפרסמים אצלו, כלים מאוד מדוייקים למעקב אחר מסע הפרסום , כלים לשינוי מסע הפרסום בהתאם לצרכים או להגדלתו בהתאם
ליכולתו. הכלים הם זמינים, פשוטים ומהירים. בעל עסק לדוגמא יכול להחליט לא להציג את המודעות שלו בשישבת כך שלא יקבל פניות שיהיו ללא מענה.

החסרונות של השיטה :


פרסום חינמי מול פרסום ממומן- מאחר והפרסום הממומן בגוגל, מופיע לצד הפרסום החינמי (מנוע החיפוש עצמו) – לעיתים נטען שהגולש נותן יותר קרדיט ועדיפות לאתרים
במנוע עצמו על פני הקישורים הממומנים. עדיין זרם ההקלקות על הפרסום הממומן גדול מאוד (הזכרנו כמה גוגל מרוויחה מזה כל שנה).
 מגבלות הפרסום – פרסום בגוגל מוגבל בכותרת ל25 תווים, ובטקסט ל35 תווים. מגבלה שלא קיימת בפרסום אחר.
 תחרות- אפשר לומר שכאן טמון הצד השני של המטבע. עסקים אומנם זוכים לחשיפה ממוקדת, אך הם מתחרים עם עסקים באותו תחום על מעט משבצות (10 בעמוד של גוגל). בהנחה ורוב הגולשים לא חוצים את העמוד השני, הרי שהם נאבקים על 20 המקומות הראשונים. לאחר מכן, זה פשוט לא רלבנטי יותר.
 
 לסיכום– פרסום באמצעות גוגל, מתאים בעיקר לעסקים קטנים שאינם יכולים להתחרות עם העסקים הגדולים על פרסום וחשיפה בתקשורת המסורתית (טלוויזיה, רדיו, עיתונות), אינם מעוניינים להשקיע כסף בפרסום באמצעי פרסום אחרים ברשת, ואין להם את הסבלנות להשקיע בקידום האתר שלהם באופן אורגני (קידום לא ממומן), עד שיביא תוצאות בשטח.

נקודה חשובה ביותר – בסופו של דבר הפרסום בגוגל ADWORDS  – מביא גולש לעמוד/אתר שלכם – אם העמוד או האתר – לא בנויים בצורה נכונה, לא משכנעים וגורמים לגולש להתעניין – הוא לא יהפוך ללקוח. חשוב מאוד שתמדדו כמה גולשים נכנסים לעמוד / אתר שלכם – וכמה מהם הופכים לליד אקטיבי. יחס זה יצביע האם הבעיה במודעה, או באתר או במוצר עצמו.