העתיד שלנו חשוב- ומחזור הוא חלק ממנו

מחזור

מוצרי אלקטרוניקה מרובים נשלחים לרוב אל הפח, ברם כמות בינונית ממש מועברת אל המחזור. פסולת ש מכילה מוצרי אלקטרוניקה, מסוכנת לסביבה בגלל שהיא מכילה חומרים רעילים, אשר מזהמים באופן ישיר גם את כל מי התהום שקיימים בארץ והן את כל האדמה. בעידן הנוכחי, כולם עדים להתעוררות בנושא למחזור אלקטרוניקה, אולם לא קיים ספק כי ענף המיחזור נכון להיום בחיתולים והדרך עוד ארוכה עד היום שישראל תעמוד במצב הרצוי באשר למחזור ושמירה מקסימאלית על גבי רמת הסביבה. 

מהם האפשרויות שקיימות במיחזור אלקטרוניקה?

מחזור אלקטרוניקה מאפשר לכל המעוניינים להפוך את כל מכלול הרעלים המזיקים למוצרים אותם אפשר להפיק מתוכם ניצול חוזר ותועלת משמעותית. ממכלול המוצרים האלקטרונים אותם כולם ממחזרים, אפשרי להכין מוצרים שונים. על ידי המחזור יכולים לבלום מהרעלים לחלחל היישר אל הקרקע ואל מי התהום, על ידי זה לתמורה הקיימת חיוניות נעלה בשמירה בעניין איכות כדור הארץ. 

כל תהליך המיחזור

בכל מוצר צריכה אלקטרוני מצויים מספר חומרי גלם מתוכם הוא עשויי לרבות: פלסטיקה, נחושת, סוללות, מעגל חשמלי ועוד. בשלב הראשון שנמצא ב המחזור מסווגים כל מוצר על פי חומרי הגלם השונים שממנו הוא למעשה יוצר ובהתאם, ממחזרים כל יסוד גלם בנפרד. כדי שלא נמצא עצמינו בעוד כמה שנים מהיום, מסתובבים בקרב ערמות זבל אלקטרוני, חשוב להירתם למחזור אלקטרוניקה, אף על פי שהתהליך אינו קל. 

מדינתנו והקשר למיחזור אלקטרוניקה

ארץ ישראל להבדיל ממדינות נוספות ברחבי העולם (אמריקה ואירופה), בכל זאת עוד לא מתקדמת מספיק בכל שיש לו קשר למחזור אלקטרוניקה, אולם אין ספק בגלל ש המודעות גדלה עם המועד. אמריקה ואירופה הבינו עוד עוד לפני מספר שנים את כל הסיכון שעומד זריקת פסולת אלקטרונית במקום מחזורה ובשל זאת אגודות מגוונות בעניין מתמחות בתהליך ומציעות את אותו התהליך הנצרך והחיוני הזה. 

בארץ ישראל הינכם עלולים לחפש מגוון חברות בודדות אשר מעניקות את אותו השרות, באופן זה שכל חברה אחראית לתהליך המיומן שכרוך במחזור. על פי רוב החברות ייקחו צד מהותי בלקיחת המכשירים האלקטרונים אותם הנכם זורקים אל פח הזבל, הם ככל הנראה ימחזרו את כל מרבית הפסולת לרבות מחזור הברזל ובמקרים יחודיים אפילו ירכשו פסולת אלקטרוניקה ממפעלים, או חברות בישראל.