רעיון לסטארט אפ ?

סטארטאפ

יש לך רעיון לסטארט אפ? הגעת למקום הנכון.

ובכן, על מנת להבין מדוע ולמה קיים צורך הכרחי ומהותי ביותר לדעת איך לכתוב תוכנית עסקית בעבור רעיון לסטארט אפ כזה או אחר, בין כזה אשר בא לידי ביטוי בדמותו של מוצר ובין אם כזה אשר בא לידי ביטוי בדמותו של שירות, יש לדעת קודם כל למה הכוונה כאשר אומרים סטארט אפ. לפיכך, להלן ההגדרה המלאה של ה'מושג' סטארט אפ: חברת הזנק בעברית (ואילו באנגלית Startup Company) אשר הוקמה על מנת לפתח ולהביא לידי מימוש רעיון לסטארט אפ כלשהו, בין אם טכנולוגי, רפואי, שירותי, אינטרנטי ועוד.

בפועל, חברת הזנק או חברת סטארט אפ נקראת ככה כתוצאה מן העובדה שהיא עדיין לא חברה מבוססת או רווחית, אלא בסך הכול חברה 'מתחילה'. בפועל, חברת סטארט אפ חודלת להיות כזו ברגע שהיא הופכת להיות חברה רווחית ומבוססת או ברגע שהיא נמכרת לחברה גדולה. בפועל, אף חברת סטארט אפ לא יכולה להצליח או להימכר מבלי שהמקימים שלה ידעו איך לכתוב תוכנית עסקית יסודית וממצה. בנוסף, כל זה 'חוזר' לעובדה כי רעיון לסטארט אפ לא יכול לבוא לידי ביטוי ללא כתיבה של תוכנית עסקית!

איך לכתוב תוכנית עסקית עבור רעיון לסטארט אפ?

את השאלה איך לכתוב תוכנית עסקית שואלים אינספור יזמים בעלי רעיון לסטארט אפ כזה או אחר. ובכן, התשובה לשאלה זו הינה אחת: חברות ייעודיות ומקצועיות, יזמים לשעבר אשר מימשו רעיון לסטארט אפ כלשהו, ואשר זיהו את הצורך ההכרחי של לדעת איך לכתוב תוכנית עסקית, יועצי סטארט אפ בהווה ויזמים בעבר אשר מתמחים גם הם במלאכה זו ועוד. בנוסף, כאן זה המקום להגיד כי על מנת להותיר בפני סטארט אפ אשר הוקם כתוצאה מרעיון ייחודי ואיכותי סיכוי ממשי להצליח באחד מן הימים, חובה על היזמים שלו לא רק לשאול איך לכתוב תוכנית עסקית, אלא 'לעבור' את התהליך המדובר, תהליך אשר יענה להם על כל שאלה, יעניק להם כל תשובה, יציב עבורם יעדים וכלים למימוש שלהם ועוד.

תוכנית עסקית לסטארט אפ – מה היא כוללת?

עסקנו רבות בשאלה איך לכתוב תוכנית עסקית לסטארט אפ. יחד עם זאת, כעת נסביר מה כוללת בתוכה תוכנית עסקית זו (אז גם נבין מדוע רעיון לסטארט אפ אשר מגשים את עצמו לא יכול להתרחש בלעדיה…). ובכן, בפועל, תוכנית עסקית כוללת בתוכה את ה'מרכיבים' הבאים: מחקר שוק כולל ומקיף / ניתוח יסודי וממצה של מתחרים / פיתוח מודל עסקי ייעודי בעבור הרעיון לסטארט אפ עצמו / כתיבה ובנייה של תוכנית פיננסית / גיבוש אסטרטגיה מקצועית ועסקית / בנייה וגיוס של תקציב לסטארט אפ ועוד. במילים אחרות, תוכנית עסקית עונה על כל הדרישות והצרכים של סטארט אפ אשר לא רק 'בעל' רעיון לסטארט אפ 'מבטיח', אלא גם רוצה לקיים את ההבטחה!