סודות המקצוע של אדריכל מצליח

אדריכלים

היום, לא קל להיות אדריכל עצמאי. הכישרון עצמו לא מספיק בשביל להחזיק ולתפעל עסק, בשביל לסגור עסקאות מוצלחות ולהתבדל מעל המתחרים. אילו תכונות חשובות יש באדריכל מצליח?

כשרון – מדובר במושג חמקמק. מה בעצם מגדיר "כשרון"? יש המון תשובות לשאלות זו, אחת מהן טוענת כך: כשרון הוא דמיון פורה, יצירתיות, טוב טעם, היכולת ליצור מבנה הרמוני ומושלם, אשר מתמזג עם סביבתו אך בו בזמן הוא ייחודי, מבנה שאי אפשר להסב את המבט ממנו.
בנוסף, אם אדריכל הצליח לעצב סביבה שבה לקוחותיו מרגישים נפלא, אם הם "משתגעים" על ביתם החדש וגאים בו, אם הם לא מפסיקים להזמין חברים ובני משפחה – סימן שמדובר באדריכל מוצלח.

ניסיון – מלבד מידה הגונה של כשרון, יצירתיות ודמיון, אדריכל צריך גם שפע של ניסיון. הוא צריך לצבור כמה וכמה פרויקטים מאחוריו. הניסיון הזה יאפשר לו להעשיר ולעבות את תיק הלקוחות שלו.
היום, הרבה לקוחות פוטנציאליים ומתעניינים יבקשו מכל אדריכל לראות עבודות שביצע ואף לדבר עם לקוחות שעבדו איתו, לפני שהם מחליטים לבחור בו.
שכירת שרותיו של אדריכל היא הוצאה שאין להקל בה ראש, אנשים בהחלט לוקחים את הזמן ומבצעים מחקר מעמיק לפני שהם מחליטים. הם מחפשים אדריכל מנוסה, שכבר עבר כמה וכמה פרויקטים בהצלחה וידע להתמודד עם מכשולים וקשיים, שעלולים לצוץ בדרך.

מחירים אטרקטיביים – היום בשוק יש שפע של אדריכלים וללקוחות לא קל למצוא את "האחד" שגם ימצא חן בעיניהם וגם יתאים להם מבחינה תקציבית. גם האדריכל עצמו מתקשה עם השוק הרווי, הוא צריך להוכיח שהוא טוב יותר, ייחודי יותר, יעיל יותר, מהיר יותר ומשתלם יותר לעומת המתחרים הרבים, שנושפים בעורפו.

שיווק עצמי – קושי של לא מעט אדריכלים הוא לשווק את עצמם. מאחר שהם מבלים לא מעט זמן בתכנון יצירתי, לעיתם הם מעט מנותקים מעולם היומיום. העבודה תובעת שעות רבות של ריכוז, גם על המחשב. בשל סיבה זו אדריכלים רבים נזקקים לאיש שיווק או מכירות, שילמד אותם לסגור עסקאות או שיעשה את העבודה עבורם.

אסרטיביות – כל ארכיטקט צריך המון אסרטיביות. לא כל אדריכל נולד עם מנה הגונה של אסרטיביות, אך הבשורות הטובות הן שאסרטיביות היא תכונה נרכשת, לעיתים הדרך אליה עוברת דרך טעויות ושגיאות. לדוגמה: ארכיטקט שחווה על בשרו לקוח שלא שילם לו, ידע להבא איך לגבות תשלום בצורה אסרטיבית יותר.