פילאטיס .

פילאטיס

לפני עשורים רבים, ג'וזף פילאטיס החליט שהגיע הזמן לפתח שיטה שתעזור לחיילים פצועים ולבעלי מוגבלויות לשפר את יכולת התזוזה שלהם מבלי שהגוף יכאב להם. עם השנים, הוא הצליח לפתח שיטה שקיבלה את השם שלו, ומאז ועד היום היא נחשבת לפעילות גופנית לכל דבר, שלא רק משפר את היכולות של הגוף אלא גם עוזר לחטב ולעצב את הגוף וכך להיראות טוב יותר.

פילאטיס מכשירים ורצפה-

אלה הן שתי השיטות לעשות את האימון. כך או כך, פילאטיס מיועד לכל מי שרוצה לחזק את הגוף, אבל יש הבדל בין שתי אלה, הבדל חשוב מאוד:

פילאטיס מכשירים –

 מתבצע על גבי מכשירים גדולים הכוללים קפיצים וידיות. מכיוון שבאימון פילאטיס עושים מתיחות לא שגרתיות, שרק מעטים יכולים לעשות אותן נכון בפעם הראשונה, הקפיצים עוזרים למי שעושה את האימון בפעמים הראשונות. הקפיצים מגדילים את מרחב התנועה של המתאמנים ומסייעים להם לבצע את המתיחות ובו זמנית הם יוצרים התנגדות לשרירים ועוזרים לחזק אותם.

פילאטיס רצפה מתאים לאנשים שיש להם ניסיון באימון וכבר לא חייבים להיעזר במכשירים. אומנם יש מאמנים מקצועיים שמדי פעם בוחרים לעשות דווקא פילאטיס מכשירים ולא אחר, אך בעיקון הם לא צריכים עוד את המכשירים האלו, ובפילאטיס רצפה הם נעזרים באביזרים פשוטים, כמו כדור גומי גדול וגומיות קטנות. למעשה, השיטה הזו עוזרת לשמור על כל מה שהוגג בזכות השיטה הקודמת.

אם אתם עושים פילאטיס מכשירים או רצפה על בסיס קבוע, אחרי מספר שבועות תרגישו חזקים יותר ופעילות פיזית יומיומית, כמו הליכה או עמידה מרובה, יהיו פחות שוחקות. מבחינת עיצוב וחיטוב הגוף, כמו כל אימון אחר, גם באימון פילאטיס לוקח זמן עד שמקבלים תוצאות ברורות לעין, אבל ככל שמתמידים, עם הזמן מתחילים השרירים להיראות משורטטים יותר והגוף חטוב יותר.

הסיבה שסלבריטאים עושים פילאטיס ?

מכשירים ורצפה היא בעיקר השגרה היומיומית השוחקת שלהם בתקופה שבה הם מצלמים סרטים; תקופה שיכולה להימשך יותר משנה, שבמהלכה הם עומדים הרבה בעת צילום סצנות, והפילאטיס עוזר להם לשמור על גוף חזק שלא נשבר בקלות.

בקרב הנשים הסלבריטאיות, פילאטיס מכשירים ורצפה שומר על הגזרה שלהן, שפעמים רבות מקבלת ביקורת נוקבת ואף נבזית מצד הפפרצ'י והמבקרים למיניהם. הפילאטיס מחטב את הגוף שלהן מבלי לנפח את השרירים, וכך הגוף להן נראה חטוב מטבעו מבלי לעשות ספורט.