איך לבחור ביטוח רכב ?

ביטוח רכב

קשה לדמיין את המציאות של היום ללא רכבים. לרוב המשפחות בישראל יש לפחות רכב אחד ברשותן. אך אחזקת רכב איננה דבר זול ולעתים עלולות להתלוות להוצאות השוטפות הוצאות ונזקים פתאומיים העלולים להיגרם כתוצאה מתאונה או מגניבה. בנקודה זאת בדיוק, נכנס לתמונה ביטוח רכב. ביטוח רכב נועד למנוע מבעל הרכב לשאת בהוצאה גדולה הכרוכה בתאונה או בגניבה.

ביטוח רכב – כיצד נקבע המחיר ?

מחירו של ביטוח רכב הוא איננו סכום קבוע והוא עשוי להשתנות מחברה לחברה בהתאם למספר פרמטרים:

הגיל והוותק בהחזקת רישיון נהיגה – לפי החוק בישראל נהג צעיר נחשב נהג עד גיל 24 ונהג חדש נחשב כמי שיש בידו רישיון נהיגה במשך תקופה של למטה משנתיים. לעניין זה ישנה השפעה גם על מחירו של ביטוח רכב מכיוון שחברות הביטוח לוקחות בחשבון שלנהג צעיר ובעל ניסיון מועט בנהיגה ישנו סיכוי גבוה יותר להיות מעורב בתאונה. זאת מכיוון שברוב המקרים נהג חדש וצעיר איננו יודע לנתח את המצבים השונים על הכביש ולצפות מראש אירועים מסוכנים שעלולים להתרחש כפי שמסוגל לעשות נהג מבוגר ובעל ניסיון רב בנהיגה. עקב כך ביטוח רכב לנהג צעיר וחדש יהיה יקר משמעותית מביטוח רכב לנהג מעל גיל 24 שברשותו רישיון מעל שנתיים.

ערך הרכב – ככל שמחירו של הרכב יהיה יקר יותר, כך יהיה יותר יקר לבטח אותו ואותו הדבר נכון גם להיפך.

מטרת הרכב – המטרה שאליה מיועד הרכב משפיעה גם היא על מחירו של ביטוח רכב. לדוגמא, ביטוח לרכב המשמש כמונית יהיה יקר בהרבה מביטוח לרכב פרטי וזאת מכיוון שמונית נמצאת זמן הרבה יותר ממושך על הכביש מרכב פרטי ולכן, באופן סטטיסטי, גדלים הסיכויים של נהג מונית להיות מעורב בתאונה לעומת סיכוייו של נהג ברכב פרטי.

עבר תעבורתי – מבחינת חברות הביטוח המספקות ביטוח רכב העבר התעבורתי כולל את מידת מעורבותו של הנהג בתאונות שהביאו לתביעת פיצויים ומספר ההרשעות שצבר במהלך שלוש השנים האחרונות. ככל שלנהג המבקש לרכוש ביטוח רכב ישנו עבר תעבורתי הכולל מעורבות גדולה יותר בתאונות שדרשו פיצוי ומספר הרשעות גבוה יותר, כן יעלה המחיר שחברת הביטוח תדרוש על מנת להעניק לו ביטוח רכב.

סוגי ביטוח רכב בישראל

במדינת ישראל קיימים שלושה סוגים של ביטוח רכב:

ביטוח חובה – ביטוח שעל פי חוק כל נהג הנוהג ברכב חייב שיהיה בידו. ביטוח חובה מכסה במקרה של נזק גופני הנגרם למעורבים בתאונה.

ביטוח צד ג' – זהו ביטוח רכב המקנה השתתפות כספית של חברת הביטוח במקרה שגרם הנהג נזק לרכוש או לרכב אחר.

ביטוח מקיף – זהו ביטוח רכב שמטרתו לכסות על מגוון רחב של תרחישים העלולים לקרות לנהג כמו תאונה, גניבה, שריפה וכדומה. התרחישים הכלולים בביטוח רכב מסוג זה משתנים מעת לעת בין חברות הביטוח השונות.